وبلاگ آموزشی پویاگستر

بهترین آموزش ها -کتب الکترونیک-اموزش آشپزی-آموزش فتوشاپ و ...

وبلاگ آموزشی پویاگستر

بهترین آموزش ها -کتب الکترونیک-اموزش آشپزی-آموزش فتوشاپ و ...

طرز تهیه کوکوی پیازچه-کوکوی گردو-آبگوشت مرغ با لپه-خوراک مرغ و

خوراک مرغ و کرفس

 

 

مواد لازم برای 2 نفر :

 مرغ بدون پوست و استخوان

175 گرم 

 پیاز

1عدد کوچک 

 هویج

2 عدد متوسط 

 کرفس

 2 ساقه متوسط

 روغن مایع

 1 قاشق غذاخوری

 نمک

 به مقدار لازم

روش تهیه :

ابتدا مرغ ، پیاز ، هویج و کرفس را خرد می کنیم. مرغ و پیاز را به مدت 5-4 دقیقه تفت دهید. سپس هویج و کرفس را اضافه کنید و همه ی مواد را به مدت 2-1 دقیقه ی دیگر تفت دهید.

در این مرحله مقداری نمک و یک لیوان آب اضافه کنید و روی حرارت ملایم به مدت30-20 دقیقه قرار دهید تا سبزیجات نرم و مرغ پخته شود.

مواد را در صافی بریزید تا آب آن خارج شود. سپس سبزیجات و مرغ را در مخلوط کن پوره کنید. آب خوراک را به آن بیفزایید ( البته آب خوراک نباید زیاد باشد ، چون خوراک غلظت خود را از دست می دهد ). می توانید در یک ظرف تعدلدی برگ کاهو قرا دهید و خوراک را روی آن بریزید و اطراف آن را با گوجه فرنگی تزیین کنید.

نکته :

در صورت تمایل می توانید باقیمانده خوراک را در فریزر نگهداری کنید و برای طعم بیشتر و بهتر می توانید به جای آب از عصاره مرغ استفاده کنید، اما به مقدار نمک غذا توجه کنید.

آبگوشت مرغ با لپه

 

 

مواد لازم برای (6-5 نفر):

 مرغ متوسط

 یک عدد

 لپه

 یک فنجان سرخالی

 پیاز متوسط

 یک عدد

 مغز لیمو عمانی

یک قاشق سوپخوری 

 آب گوجه فرنگی

 یک فنجان

 رب گوجه فرنگی

 یک قاشق سوپخوری

 سیب زمینی

 5 عدد

 نمک و فلفل

به مقدار لازم 

طرز تهیه :

مرغ را پس از پوست کندن چهار قسمت کرده و آن را سرخ کنید تا طلایی شود. پیاز را در روغن سرخ نمایید و لپه خیس داده شده را به پیاز اضافه کرده و لپه را هم کمی تفت دهید. مرغ سرخ شده را با 4 لیوان آب ، زردچوبه ، لپه و پیاز داغ با شعله ملایم بپزید. سپس مغز لیمو عمانی را به آبگوشت اضافه کنید.

در اواخر طبخ 5 تا 6 عدد سیب زمینى را پوست گرفته و با کمى نمک ، فلفل و زردچوبه به غذا اضافه می کنیم. بعد هم آب گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید.

کوکوی گردو

 

مواد لازم :

 گردوی چرخ شده

 250 گرم

 پیاز رنده شده

2 عدد متوسط 

 نعناع خشک

 یک قاشق مرباخوری

 تخم مرغ

 5 یا 6 عدد

روغن 

نصف فنجان

 نمک و فلفل

 به قدر دلخواه

طرز تهیه :

تخم مرغ ها را با نمک ، فلفل و نعناع خشک خوب به هم بزنید تا پف کند. پیاز را به آنها اضافه کنید و به هم بزنید. سپس گردو را اضافه کرده و خوب بهم بزنید. روغن را داغ کرده و مایع کوکو را در آن بریزید و شعله را ملایم کنید ، چون گردو خیلی زود می سوزد. بعد در ماهیتابه را بگذارید تا کوکو خودش را بگیرد. آن را برگردانید تا پشت کوکو هم کمی سرخ شود. چون این کوکو سریع روغن را جذب می کند، در حین سرخ شدن مجدداً کمی روغن اضافه کنید تا نسوزد. رنگ این کوکو قهوه ای تیره می شود.

کوکوی پیازچه

 

مواد لازم :

 پیازچه

 250 گرم

 زرشک

 2 قاشق سوپخوری

تخم مرغ 

 4 عدد

 روغن

 2 قاشق سوپخوری

طرز تهیه :

پیازچه ها را پس از پاک کردن و شستن خیلی ریز خرد کنید. زرشک را هم پس از پاک کردن و شستن روی پارچه خشک کرده و با کمی نمک و پیازچه خرد شده، مخلوط کنید. تخم مرغ ها را به مخلوط اضافه کنید و مایع کوکو را خوب به هم بزنید . روغن را داغ کنید و مایع کوکو را در آن بریزید. شعله را ملایم کرده و درب ماهیتابه را بگذارید تا کوکو خودش را بگیرد. کوکو را برگردانید تا روی بعدی آن هم کمی سرخ شود. سپس آن را به قطعات لوزی با مثلث بریده و در دیس بچینید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد