وبلاگ آموزشی پویاگستر

بهترین آموزش ها -کتب الکترونیک-اموزش آشپزی-آموزش فتوشاپ و ...

وبلاگ آموزشی پویاگستر

بهترین آموزش ها -کتب الکترونیک-اموزش آشپزی-آموزش فتوشاپ و ...

ویروس جدید برای کاربران یاهو و طریقه حذف آن

یکی از قوی ترین و شایع ترین ویروس / تروجان هایی که اخیرا در حال گسترش بین کاربران استفاده کننده از یاهو مسنجر می باشد ویروس " Exploit.JS.ADODB.Stream.e " است .

در صورتیکه کامپیوتر شما نیز به این ویروس آلوده شده باشد بدون آنکه متوجه شوید به لیست دوستانتان پیغامهایی مبنی بر بازدید از سایت nsl-school.org ارسال می شود . بدین ترتیب در صورت کلیک بر روی این لینکها دوستان شما نیز آلوده خواهند شد .

هنوز مشخص نیست سازنده این ویروس چه کسی است و این احتمال داده می شود که ویروس مذکور به سرقت اطلاعات و رمزهای شخصی افراد می پردازد . در صورتیکه شما و یا یکی از دوستانتان به این ویروس آلوده شده شده اید روش زیر مناسب ترین گزینه برای از بین بردن آن است :


پیام و لینک هایی که این ویروس ارسال می کند چیست ؟

در متن تمامی این پیغام ها لینکی به سایت Nsl-school.org داده شده است که در صورت کلیک کردن بر روی آن کامپیوتر شما آلوده می شود .


در صورتیکه به ویروس آلوده شوید چه مشکلاتی پیش خواهد آمد ؟

در ابتدا ویروس صفحه شخصی اینترنت اکسپلورر (Default IE Page) را به سایت nsl-school.org تغییر می دهد . در این صورت به هیچ طریق امکان عوض کردن آن وجود نخواهد داشت . بعد از هر باز باز کردن یک صفحه وب جدید ، ویروس مجددآ خود را در سیستم شما کپی می کند .


گزینه های Task Manager و Reg Edit در کامپیوتر غیر فعال می شوند تا شخص نتواند از این طریق فعالیت ویروس را مشاهده و یا از بین ببرد .


فایل هایی با نامهای svhost.exe , svhost32.exe , internat.exe در کامپیوتر ایجاد می شوند . ( برای اطمینان پوشه های windows و temp را بررسی کنید . )


ویروس بدون آنکه متوجه شوید پیغام هایی را به لیست دوستان شما ( Yahoo Messenger ID List ) ارسال می کند .


چگونه ویروس را از کامپیوتر خود پاک کنیم ؟


مرورگر اینترنت اکسپلورر را ببندید . از یاهو مسنجر خارج شوید . اتصال اینترنت را قطع کنید .


جهت فعال کردن Reg Edit دکمه های Start > Run را کلیک کنید و در کادر مربوطه عیناً عبارت زیر را وارد کنید و در نهایت کلید Enter را کلیک کنید .


REG add HKCUSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesSystem /v DisableRegistryTools /t REG_DWORD /d 0 /f


جهت فعال کردن Task Manager دکمه های Start > Run را کلیک کنید و در کادر مربوطه عیناً عبارت زیر را وارد کنید و در نهایت کلید Enter را کلیک کنید .


REG add HKCUSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesSystem /v DisableTaskMgr /t REG_DWORD /d 0 /f


اکنون نیاز به آن داریم که صفحه نخست مرورگر خود را به حالت قبل برگردانیم . دکمه های Start > Run را کلیک کنید و در کادر مربوطه عبارت Regedit را وارد کنید . و در نهایت کلید Enter را کلیک کنید . میسرهای زیر را با دقت پیدا نموده و در آنها وارد شوید . اکنون تمام لینک هایی را که به سایت ویروس یعنی (nsl-school.org) وجود دارند تغییر داده و بجای آنها سایت مورد نظر خود مثلاً گوگل ( google.com ) را وارد کنید .


HKEY_CURRENT_USERSOFTWAREMicrosoftInternet ExplorerMain


HKEY_ LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftInternet ExplorerMain


HKEY_USERSDefaultSoftwareMicrosoftInternet ExplorerMain


اکنون نیاز به آن داریم که فعالیت ویروس را متوقف کنیم . دکمه های Ctrl + Alt + Del را فشار دهید . در لیست برنامه های فعال تمامی فایل های svhost32.exe را یافته و آنها را End Task نمایید .


از طریق جستجو و یا وارد شدن به پوشه های Windows و temp فایل های svhost32.exe و svhost.exe را یافته و حذف نمایید .


مجددآ به قسمت Start menu > Run > Regedit باز گردید . از طریق جستجو به دنبال عبارت svhost بگردید و تمام موارد یافت شده را حذف نمایید .


کامپیوتر خود را ریست نمایید . امیدواریم دیگر خبری از این ویروس نباشد .

نظرات 1 + ارسال نظر
شانیا پنج‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 12:02 ق.ظ http://kaleskesavar.blogfa.com/

دوررررررررررد
وب باحالی داری با اجازه من لینکتون میکنم.
به ما هم سر بزنید خوشحال میشیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد