وبلاگ آموزشی پویاگستر

بهترین آموزش ها -کتب الکترونیک-اموزش آشپزی-آموزش فتوشاپ و ...

وبلاگ آموزشی پویاگستر

بهترین آموزش ها -کتب الکترونیک-اموزش آشپزی-آموزش فتوشاپ و ...

پیشنهاد 50میلیارد دلاری مایکروسافت برای خرید یاهو

پیشنهاد 50میلیارد دلاری مایکروسافت برای خرید یاهو

شرکت مایکروسافت در جدیدترین تلاشها برای تقویت خود در مقابل رقیب سرسختی به نام "گوگل"، تلاشهایی جدی برای خریداری شرکت "یاهو" آغاز کرده است.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایرنا، خبر جدید که سبب افزایش ناگهانی و ‪۱۸‬ درصدی ارزش سهام شرکت "یاهو" شده است نخستین بار روز جمعه در روزنامه "نیویورک پست" منتشر شد. این نشریه در شماره روز جمعه خود نوشت که مسئولان شرکت "مایکروسافت" پیشنهاد خریداری شرکت "یاهو" با رقم سرسام آور ‪۵۰‬ میلیارد دلار را به مقامات این شرکت تحویل داده‌اند.

نشریه "وال استریت ژورنال" نیز روز جمعه نوشت که مسئولان هر دو شرکت در حال بررسی یکی شدن "یاهو" و "مایکروسافت" هستند اما مذاکرات در این زمینه هم اکنون در مراحل کاملا ابتدایی است. در این نشریه همچنین ذکر شده است که مقامات دو شرکت نخستین بار در سال ‪ ۲۰۰۶‬مذاکراتی را در این زمینه انجام دادند که آن مذاکرات به هیچ نتیجه‌ای نرسیده بود.

شرکت "مایکروسافت" در سالهای اخیر به ویژه در زمینه جلب آگهی‌های اینترنتی که مهمترین منبع درآمد شرکتهای بزرگ اینترنتی محسوب می‌شود، مغلوب رقیب سرسخت خود یعنی شرکت "گوگل" شده است. شرکت "گوگل" خود ماه گذشته شرکت بزرگ مدیریت تبلیغات اینترنتی "دابل کلیک" را به قیمت ‪۳‬ میلیارد و یکصد میلیون دلار خریداری کرد تا درآمد خود از تبلیغات اینترنتی را بیش از پیش افزایش دهد.

شرکت "گوگل" هم اکنون دارای پرکاربرترین موتور جستجوی اینترنت است و ترافیک بسیار سنگین کاربران در سرتاسر جهان به سوی موتور جستجوی این شرکت سبب افزایش درآمد "گوگل" در زمینه تبلیغات اینترنتی ارائه شده در لابلای نتایج جستجوها می‌شود. هم اکنون "یاهو" پس از گوگل صاحب دومین موتور جستجوی پرکاربر جهان است و "مایکروسافت" در مکان سوم ایستاده است.

از سوی دیگر شرکت "گوگل" در ماه‌های اخیر با هدف گرفتن مهمترین منبع درآمد "مایکروسافت"، یعنی فروش نرم افزارهای کاربردی ، اقدام به انتشار اینترنتی و رایگان نرم‌افزارهایی مشابه مجموعه نرم افزاری "آفیس" شرکت مایکروسافت کرده است. هر چند نرم افزارهای ارائه شده توسط "گوگل" هنوز توانایی رقابت با محصولات مایکروسافت را ندارند اما به هر حال ورود شرکتی به بزرگی "گوگل" به بازار نرم افزار می‌تواند تهدید جدی برای مایکروسافت محسوب شود.

هیچ کدام از مسئولان "مایکروسافت" و "یاهو" هنوز به صورت رسمی به خبر مذاکره این دو شرکت برای یکی شدن واکنش نشان نداده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد