وبلاگ آموزشی پویاگستر

بهترین آموزش ها -کتب الکترونیک-اموزش آشپزی-آموزش فتوشاپ و ...

وبلاگ آموزشی پویاگستر

بهترین آموزش ها -کتب الکترونیک-اموزش آشپزی-آموزش فتوشاپ و ...

فیلترینگ در حال تخریب جدی زبان فارسی

استفاده از الگوریتم جدید فیلترکردن وبلاگها و سایتها که نسبت به کلمات استفاده شده در متن وبلاگ ها حساس میباشد ، باعث گرایش وبلاگ نویسان به انجام خطای دیکته ای عمدی در هنگام نگارش وبلاگ شده است و این امر زبان فارسی را در محیط وب به گونه متفاوت از آنچه در جامعه استفاده میشود تغییر داده است.

بسیاری از وبلاگ نویسان هنگام نگارش کلماتی که مرتبط با پورنوگراافی میتواند باشد، از علامت خط تیره و یا نقطه در بین حروف کلمات مذکور استفاده میکنند تا برنامه کامپیوتری فیلترینگ قادر به تشخیص کلمه موردنظر بعنوان یک کلمه ممنوعه نباشد. این موضوع باعث انحراف دیکته لغات فارسی در محیط وب شده و کم کم در حال تبدیل شده به یک امر عادی است. بطوریکه جستجوی کلمه س.ک.س.ی در گوگل هم اکنون بیش از 40 هزار نتیجه بر میگرداند.

طبق اعلام یکی از مدیران شرکت های مرتبط با فیلترینگ وبسایت ها، هم اکنون فیلترینگ توسط یک برنامه کامپیوتری و با چک کردن لغات موجود در داخل متن نوشته وبلاگ ها انجام میشود. و در صورت وجود کلمات خاص مدنظر برنامه ، سایت یا وبلاگ موردنظر بدون تایید توسط نیروی انسانی فیلتر میشود. این امر موجب فیلتر شدن اشتباه بسیاری از سایتهای پزشکی و وبلاگ هایی شده است که مقالاتی در این زمینه داشته اند.

طبق اعلام شرکتهای دخیل در امر فیلترینگ کشور ، تا کنون بیش از یکصد میلیون آدرس اینترنتی فیل-تر شده است! و این بانک آدرس های فیل-تر شده هر روز در حال بزرگ شدن است. بسیاری از سرویس های هاست رایگان ، سرویس های وبلاگ و شبکه های اجتماعی بدون وجود مطلب مغایر با اصول کشورمان فیلتر شده اند و برای بازکردن این سرویس ها هیچکس پاسخگو نیست.
نظرات 2 + ارسال نظر
محمد طرزی رودی سه‌شنبه 29 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 07:37 ق.ظ http://www.mohammadtarzi.blogsky.com

سلام
دمت گرم
یه سر به ما هم بزن

فاطمه چهارشنبه 30 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 09:07 ب.ظ http://www.fati1989.blogfa.com

سلام خوبین؟
میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا(علیه السلام) مبارک
التماس دعا...یاعلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد