وبلاگ آموزشی پویاگستر

بهترین آموزش ها -کتب الکترونیک-اموزش آشپزی-آموزش فتوشاپ و ...

وبلاگ آموزشی پویاگستر

بهترین آموزش ها -کتب الکترونیک-اموزش آشپزی-آموزش فتوشاپ و ...

مورد توجه خانم ها

بخاطر اینکه بخش اعظم استفاده کنندگان از وبلاگ ما خانم ها هستند

و اکثرا بخش آموزش آشپزی را تماشا می کنند از تمام این عزیزان میخوام که ما را از نظرات خود دریق نکنند

حتما نظر بدین و بگین طرز تهیه ی کدام غذا را میخواهید

با تشکر

طرز تهیه عدس پلو-چغرتمه ( گیلانی )-شیش انداز گیلانی-ترشی کباب

چند نوع غذای گیلانی

 

ترشی کباب گیلانی

مواد لازم :

 گوشت کبابی

 یک کیلو

 پیاز رنده شده

 یک فنجان

 مغز گردوی چرخ کرده

 نصف فنجان

جعفری سائیده 

 نصف فنجان

 آب انار ترش

یک فنجان 

 نمک و فلفل

 به مقدار کافی

طرز تهیه :

گوشت را به قطعات کبابی خرد کنید. سپس در ظرف گودی بقیه مواد ذکر شده در بالا را با هم مخلوط کنید. گوشت را برای یک شبانه روز در این مخلوط بخوابانید . بعد آنها را به سیخ کشیده و کباب کنید.

شیش انداز گیلانی

 

مواد لازم :

 مغز گردوی چرخ شده

 250 گرم

 پیاز رنده شده

 یک فنجان

 بادنجان قلمی متوسط

5 عدد 

 رب انار

نصف فنجان 

 نمک

 به میزان دلخواه

طرز تهیه :

مغز گردو را دو با چرخ کنید تا کاملاً نرم شود . پیاز رنده شده را با یک قاشق سوپخوری روغن تفت دهید تا طلایی شود. مغز گردو را به آن اضافه کنید و با پیاز تفت دهید. سپس 3 لیوان آب سرد به آنها اضافه کنید و بگذارید مغز گردو با شعله ملایم بپزد. بادنجان ها را پوست گرفته و آنها را به اندازه یک بند انگشت خرد کنید. سپس کمی نمک روی بادنجان ها بپاشید و در آبکش قرار دهید تا آب سیاه آنها خارج شود. بعد آنها را سرخ کنید و با رب انار رقیق شده ، به مغز گردو اضافه کنید. این غذا باید کمی آبدار و جا افتاده باشد.

چغرتمه ( گیلانی )

مواد لازم :

 مرغ متوسط

 یک عدد

 تخم مرغ

 4 عدد

پیاز سرخ شده 

 2 قاشق سوپ خوری

 آرد

 یک قاشق سوپخوری

 زعفران

 کمی

 فلفل

 به مقدار لازم

طرز تهیه :

مرغ را پاک کرده و آن را چند قطعه کنید. سپس کمی آن را سرخ کنید و با پیاز و زعفران حل شده و 2 لیوان آب بگذارید بپزد. سپس آرد را کمی در روغن تفت داده و به مرغ اضافه کنید . نمک و فلفل را به مقدار کافی به آن اضافه کنید. تخم مرغ ها را در ظرف جداگانه به هم بزنید و به چغرتمه اضافه کنید.

عدس پلو

 

 

مواد لازم:

 برنج

 نیم کیلو

 سینه مرغ

 یک عدد بزرگ

 عدس

 250 گرم

 خرما

 250 گرم

 کشمش

  100 گرم

 زعفران سائیده

 یک قاشق چایخوری

 روغن

 150 گرم

نمک 

 به مقدار کافی

طرز تهیه:

برنج را می شوییم و با نمک خیس می کنیم . عدس را نیز قبلاً شسته و خیس می کنیم . بعد عدس را کاملاً می پزیم، ولی نباید له شود. برنج خیس خورده را نیز می پزیم و عدس را به آن اضافه می کنیم. بعد آن را با کفگیر بهم زده آبکش می کنیم . در قابلمه کمی روغن ریخته ، یک قطعه نان لواش در ته قابلمه قرار می دهیم و برنج را در قابلمه ریخته و کمی روغن روی آن می ریزیم و می گذاریم با شعله ملایم دم بکشد .

سینه مرغ را چند تکه کرده و آن را کمی سرخ می کنیم و با یک و نیم لیوان آب ، کمی نمک و نصف زعفران حل شده می گذاریم بپزد تا یک فنجان آب مرغ باقی بماند. خرما و کشمش را شسته و هسته خرما را بیرون می آوریم و هر یک را جداگانه در دو قاشق سوپخوری روغن کمی تفت می دهیم . سپس برنج را در دیس کشیده و روی آن را با بقیه زعفران حل شده، خرما ، کشمش و گوشت سینه مرغ تزئین می کنیم

طرز تهیه ته چین مرغ-خورش ریواس و ...

آبگوشت بُزباش

 

 

مواد لازم برای 6 نفر :

 گوشت ماهیچه یا سر دست با استخوان

750 گرم  

 تره و جعفرى و کمى شنبلیله

 نیم کیلو

 لوبیاى قرمز یا چشم بلبلى

 150 گرم

لیمو عمانى  

 4 تا 5 عدد

 روغن

3 تا 4 قاشق غذاخورى 

 پیاز متوسط

 یک عدد متوسط

سیب زمینی 

 6-5 عدد متوسط

نمک و فلفل  

به مقدار کافى 

زرد چوبه  

 1 قاشق مرباخورى

طرز تهیه :

سبزی ها را خرد می کنیم . گوشت را تکه تکه می کنیم و می شوییم و همراه با لوبیا ، پیاز خرد شده و 5 تا 6 لیوان آب در قابلمه یا زودپز می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا گوشت کمی بپزد. بعد هسته هاى لیمو عمانی را درآورده و داخل قابلمه می ریزیم . سپس سبزى های خرد شده را با روغن، کمى سرخ می کنیم و داخل قابلمه می ریزیم و می گذاریم تا گوشت کاملا بپزد. در اواخر طبخ 5 تا 6 عدد سیب زمینى را پوست گرفته و با کمى نمک ، فلفل و زردچوبه به غذا اضافه می کنیم

کله جوش

 

مواد لازم:

 گوشت چرخ کرده

نیم کیلو 

 پیاز رنده شده

 نصف فنجان

 گردوی خرد شده

نصف فنجان

 کشک سائیده

 2 فنجان

 پیاز سرخ شده

 2 قاشق سوپخوری

 نعنا خشک

 یک قاشق سوپخوری

 زرد چوبه

 یک قاشق چای خوری

 نمک و فلفل

 به مقدار کافی

طرز تهیه :

گوشت ، پیاز ، کمی فلفل ، نمک و یک قاشق چای خوری زرد چوبه را به خوبی مخلوط کرده و کوفته های ریزی درست می کنیم . کوفته ها آن را با 2 قاشق سوپ خوری روغن کمی سرخ می کنیم و نعناع را کمی با آنها تفت می دهیم . سپس دو فنجان آب به آن اضافه می کنیم و با پیاز داغ می گذاریم چند جوش بزند تا آب آن نصف شود. سپس کشک را به آن اضافه کرده و بعد از چند بار جوشیدن، گردو را هم در آن می ریزیم . سپس آن را در ظرف کشیده و در صورت تمایل کمی هم گردو روی آن می پاشیم

بوقلمون شکم پُر

 

 

مواد لازم :

 بوقلمون

 5/3 کیلو

 سیب

 5/1 کیلو

 کره

 250 گرم

 ماکارونی

 250 گرم

 آرد

 2 قاشق سوپخوری

 شکر

 1 استکان

 گوجه برقانی

 5/0 کیلو

 هویج

 2 عدد

 سبزی معطر

 یک دسته

 سیر

 2-1 حبه

 آب لیمو

 به مقدار کافی

 نمک و فلفل

به مقدار کافی

طرز تهیه :

بوقلمون را به دقت تمیز می کنیم و می شوئیم . داخل شکم آن کمی نمک و فلفل می پاشیم. بعد ماکارونی را در آب و نمک می جوشانیم تا کاملا نرم شود. آنگاه 8 عدد از سیب های یک اندازه و سالم را کنار می گذاریم و بقیه را پوست می کنیم. سپس یک سوم از کره را درظرفی می ریزیم و روی آتش می گذاریم. بعد از اینکه کره آب شد ، سیب های خرد شده را در کره کمی سرخ می کنیم و ماکارونی را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم. بعد از مدت کمی از روی آتش برمی داریم . شکر را درظرف کوچکی می ریزیم و روی آتش ملایم می گذاریم و مرتب بهم می زنیم تا طلائی شود. آنگاه نصف استکان آب جوش داخل شکر کارامل شده می ریزیم و می گذاریم چند جوش بزند تا ذرات شکر کارامل شده و کاملا حل شود. بعد نصف این شربت را با مخلوط فوق هم می زنیم و داخل شکم بوقلمون را با این مواد پر می کنیم و آن را می دوزیم .

بقیه روغن را در ظرفی می ریزیم و روی آتش می گذاریم . داغ که شد، اطراف بوقلمون را در این روغن سرخ می کنیم و دو لیوان آب می ریزیم . سبزی معطر ، چند حبه سیر ، دو عدد هویج خرد شده و بقیه سیب ها را داخل ظرف بوقلمون می ریزیم . حرارت را ملایم می کنیم و می گذاریم بوقلمون بپزد . در صورتی که با این مقدار آب نپخت، یک لیوان آب دیگر اضافه می کنیم تا کاملاً بپزد. در اواخر طبخ سیب های درسته و گوجه برقانی را کنار بوقلمون می ریزیم تا آنها نیز بپزند، ولی له شوند . دسته سبزی معطر را از ظرف خارج می کنیم. بعد کمی نمک ، فلفل ، بقیه شربت کارامل و آب لیمو را داخل بوقلمون می ریزیم و می گذاریم چند جوش بزند. برای اینکه سس بوقلمون کمی غلیظ تر شود، یک قاشق سوپخوری سر خالی آرد را در 50 گرم کره کمی سرخ کرده و نصف لیوان آب به تدریج داخل آرد سرخ شده می ریزیم ومرتب بهم می زنیم. وقتی آرد کاملا صاف شد، این سس را داخل بوقلمون می ریزیم و می گذاریم چند جوش بزند . بعد سس را از صافی رد می کنیم و بوقلمون را در دیس می گذاریم و نخ زیر شکم آن را خارج می کنیم . سیب های درسته پخته و گوجه برقانی را دور بوقلمون می چینیم و فاصله های سیب ها را با برگ جعفری تزیین می کنیم وکمی از سس بوقلمون را که صاف کرده ایم روی بوقلمون می دهیم.

حال غذا آماده سرو است

خوراک گوشت و پیاز

 

 

مواد لازم :

 گوشت گوساله

 یک کیلوگرم

 کره

30 گرم  

 روغن زیتون

 دو قاشق غذاخوری

 پیاز متوسط

 یک عدد

سیر 

 دو حبه

 پیاز ریز شده

 5/0 کیلو

 پوست لیمو

 6 سانتیمتر

 سرکه سفید

دو قاشق غذاخوری 

 گوجه فرنگی

 410 گرم

دارچین 

 یک چهارم قاشق چایخوری

 شکر

 یک قاشق چایخوری

 آب

 نصف لیوان

طرز تهیه :

گوشت را به برش های 2 سانتیمتری برش دهید. سپس کره را در تابه گرم کنید . یک قاشق روغن زیتون را به آن اضافه نموده و گوشت را در آن سرخ کنید تا قهوه ای رنگ شود . مواد را از روی حرارت بردارید . بعد از گذشت چند دقیقه دوباره عمل سرخ کردن را تکرار کنید.

بعد از آن پیاز ریز شده ، سیر و پوست لیمو را در ظرف دیگری روی حرارت تفت دهید تا مواد نرم شوند . سپس گوجه فرنگی ، سرکه ، دارچین ، شکر ، آب و گوشت سرخ شده را به آن بیفزایید. صبر کنید تا مواد به مدت یک ساعت روی حرارت باشد ( البته با درپوش ).

در این فاصله تابه دیگری را روی حرارت قرار دهید و بقیه روغن زیتون و پیازهای خرد شده را در آن سرخ کنید تا قهوه ای رنگ شود. پیازها را به مخلوط گوشت اضافه نمایید و با درپوش به مدت 20 دقیقه ی دیگر آن را روی حرارت قرار دهید تا گوشت ها و پیازها نرم و پخته شوند .

درپوش را برداشته و به مدت 10 دقیقه بدون درپوش روی حرارت قرار دهید تا کمی غلیظ شود . پوست لیمو را از مواد خارج کرده و سرو کنید.

خورش ریواس

 

 

مواد لازم (برای 4 نفر):

 ریواس

  1 کیلو

 گوشت گوسفند

 نیم کیلو

پیاز 

 2 عدد

 شکر

 2 تا 3 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه و روغن 

 به مقدار کافی

 نعنا

200 گرم  

 جعفری

 200 گرم

طرز تهیه:

پیاز ها را خرد کرده و در روغن سرخ می کنیم تا طلایی شوند. گوشت را ریز ریز کرده و با پیازها مخلوط می کنیم و سرخ می کنیم تا وقتی که رنگ آن عوض شود . 2 تا 3 لیوان آب جوش به آن اضافه می کنیم و می گذاریم تا در حرارت متوسط برای 45 دقیقه بجوشد. ریواس ها را با دقت می شوییم و آنها را به قطعات 3 سانتیمتری می بریم . نعنا و جعفری را به خوبی ریز می کنیم و در روغن سرخ می کنیم . ریواس ، نعناع ، جعفری ، شکر ، نمک و فلفل را به گوشت اضافه می کنیم و می گذاریم برای 10 دقیقه بجوشد . خورش آماده سرو است.

البته باید دقت کنیم تا ریواس ها خیلی نرم نشوند .

ته چین مرغ

 

 

مواد لازم ( برای 4 تا 2 نفر) :

 برنج

 1 کیلو

 روغن آب کرده

 150 گرم

ماست چکیده 

 1 کیلو

 زعفران ساییده

 دو قاشق مرباخوری

 مرغ پاک کرده

یک عدد  

 زرده تخم مرغ

  2 تا 5 عدد

 زرشک

 100 گرم

شکر 

 2 قاشق سوپخوری

 نمک و فلفل

 به مقدار لازم

طرز تهیه :

برنج را شسته و با نمک خیس می کنیم. مرغ را با یک عدد پیاز ، نمک و 3 فنجان آب می پزیم ، طوریکه بعد از پختن یک فنجان آب مرغ داشته باشد. سپس استخوان های مرغ را جدا می کنیم. زعفران را در کمی آب جوش حل می کنیم. ماست را بهم می زنیم. نصف زعفران حل شده در آب جوش را با کمی نمک ، فلفل و سه عدد زرده تخم مرغ داخل ماست می ریزیم و بهم می زنیم . سپس گوشت مرغ را در ماست می خوابانیم . برنج را پخته و قبل از نرم شدن مغز برنج ، آن را آبکش می کنیم. در ته یک قابلمه تفلون دو تا سه عدد زرده تخم مرغ ، نصفی از روغن لازم و یکی دو ملاقه از ماستی را که گوشت را در آن خوابانده بودیم ، می ریزیم و دو تا سه کفگیر برنج در این مایه می ریزیم و به آرامی آن را هم می زنیم. مایه را در ته ظرف با پشت قاشق صاف می کنیم . مقداری گوشت مرغ روی برنج می چینیم و مقداری برنج روی آن میریزیم و بقیه گوشت را روی برنج چیده و با بقیه برنج روی گوشت را می پوشانیم . با قاشق، برنج را کمی فشار میدهیم که بهم بچسبد. آب مرغ را با بقیه زعفران و روغن آب کرده و ماست مخلوط می کنیم . این مایه را روی سطح برنج می دهیم. در ظرف را می بندیم و ظرف را روی شعله اجاق قرار می دهیم. مدت یک ساعت و نیم تا دو ساعت صبر می کنیم تا ته چین دم بکشد . در ضمن هر چه قدر حرارت ملایم و مدت طبخ طولانی تر باشد، ته دیگ پلو کلفت تر می شود .

زرشک را شسته و با یک قاشق روغن، کمی آن را تفت می دهیم . سپس شکر و یک چهارم فنجان آب به آن اضافه می کنیم تا زرشک حالت مربایی به خود بگیرد.

پس از دم کشیدن ته چین ، قابلمه را در یک دیس گرد بر می گردانیم و روی آن را با زرشک تزیین می کنیم . در صورت تمایل می توانیم نصف زرشک را لابلای گوشت و برنج قرار دهیم .

برای مهمانی های بزرگ می توانید ته چین را در چند قابلمه نسوز، با اندازه های مختلف تهیه کرده و مانند تصویر بالا آن را تزیین کنید.

 

طرز تهیه مرغ شکم پُر-قلیه میگو-کوکوی بادنجان

کوکوی بادنجان

 

 

مواد لازم :

 بادنجان متوسط

 6 عدد

 پیاز خرد شده و سرخ شده

 2 قاشق سوپخوری

 نعناع خشک

 یک قاشق مرباخوری

 تخم مرغ

 6 عدد

 روغن

 یک فنجان

 نمک و فلفل و زردچوبه

به مقدار دلخواه 

 زرشک

 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه :

بادنجان ها را بشویید و پوست بگیرید. سپس رنده کنید و کمی نمک روی آنها بپاشید و با فشار دو دست، آب آنها را بگیرید. زرشک را نیز خوب بشویید و خشک کنید. تخم مرغ ها را با کمی نمک ، فلفل ، زردچوبه و نعناع خشک خوب هم بزنید تا پف کند. بادنجان و پیاز را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. در صورت تمایل زرشک را هم اضافه کنید . پس از داغ شدن روغن در ماهیتابه ، مایع کوکو را بریزید تا با شعله ملایم کوکو بپزد و سرخ شود. پس از سرخ شدن آن را برگردانید تا روی بعدی آن هم سرخ شود

قلیه میگو

 

 

مواد لازم :

 میگوی پاک شده 

 نیم کیلو

 سیر

 یک بوته

 گشنیز 

 150 گرم

 شنبلیله

 150 گرم

 تمبرهندی

 نصف بسته

 پیاز 

 یک عدد

 نمک ، فلفل و زرد چوبه

 به میزان دلخواه

رب گوجه فرنگی
یا آب گوجه فرنگی 

 یک قاشق سوپخوری
یک فنجان

طرز تهیه :

میگوها را کاملاً پاک کرده و می شوییم . پیاز را خرد می کنیم و با 3 قاشق سوپخوری روغن، کمی تفت می دهیم. سپس سیر ، شنبلیله و گشنیز را خرد کرده و با پیاز کمی تفت می دهیم . میگوها را با کمی زرد چوبه ، پودر فلفل و نمک به همراه سبزی ها تفت می دهیم . بعد شیره تمبرهندی و رب گوجه فرنگی ( یا آب گوجه فرنگی ) را به مواد قبلی اضافه می کنیم . قلیه میگو را با شعله ملایم به مدت 30 دقیقه می پزیم . غذا آماده ی سرو است.

مرغ شکم پُر

 

 

مواد لازم برای 8-6 نفر :

 مرغ

 1 عدد ( دو کیلویی )

 سبزی خرد شده

 یک لیوان شامل ( جعفری، گشنیز، نعنا و ترخون )

 مغز گردوی چرخ شده

 یک فنجان

 آلو و قیسی خرد شده

 نصف فنجان

 پیاز سرخ شده

 2 قاشق سوپخوری

 زعفران ساییده

 نصف قاشق چایخوری

 زرشک

 2 قاشق سوپخوری

 شکر

 یک قاشق سوپخوری

آب لیمو یا آب نارنج 

3-2 قاشق سوپخوری 

نمک و فلفل 

به قدر کافی 

طرز تهیه:

مرغ را با آب لیمو یا آب نارنج ، نمک ، فلفل و زعفران حل شده ( زعفران ساییده را در آب جوش حل می کنیم ) مخلوط می کنیم تا یک ساعت بماند. سبزی را با یک قاشق سوپخوری روغن کمی تفت می دهیم و بقیه مواد یعنی مغز گردوی چرخ شده ، آلو و قیسی خرد شده ، پیاز سرخ شده ، زرشک و شکر را به آن اضافه می کنیم. مخلوط را در شکم مرغ جای می دهیم. جلوی شکم آن را قبل از دوخت یک تکه کاغذ فویل قرار می دهیم. بعد شکم مرغ را می دوزیم و در قابلمه ای که گنجایش مرغ را داشته باشد، با 3 قاشق سوپخوری روغن داغ شده، با شعله ملایم سرخ می کنیم. 3-2 فنجان آب را در چند بار اضافه می کنیم، تا مرغ پخته شود، ولی له نشود. پس از طبخ، باید نصف فنجان آب داشته باشد.

طرز تهیه کوکوی پیازچه-کوکوی گردو-آبگوشت مرغ با لپه-خوراک مرغ و

خوراک مرغ و کرفس

 

 

مواد لازم برای 2 نفر :

 مرغ بدون پوست و استخوان

175 گرم 

 پیاز

1عدد کوچک 

 هویج

2 عدد متوسط 

 کرفس

 2 ساقه متوسط

 روغن مایع

 1 قاشق غذاخوری

 نمک

 به مقدار لازم

روش تهیه :

ابتدا مرغ ، پیاز ، هویج و کرفس را خرد می کنیم. مرغ و پیاز را به مدت 5-4 دقیقه تفت دهید. سپس هویج و کرفس را اضافه کنید و همه ی مواد را به مدت 2-1 دقیقه ی دیگر تفت دهید.

در این مرحله مقداری نمک و یک لیوان آب اضافه کنید و روی حرارت ملایم به مدت30-20 دقیقه قرار دهید تا سبزیجات نرم و مرغ پخته شود.

مواد را در صافی بریزید تا آب آن خارج شود. سپس سبزیجات و مرغ را در مخلوط کن پوره کنید. آب خوراک را به آن بیفزایید ( البته آب خوراک نباید زیاد باشد ، چون خوراک غلظت خود را از دست می دهد ). می توانید در یک ظرف تعدلدی برگ کاهو قرا دهید و خوراک را روی آن بریزید و اطراف آن را با گوجه فرنگی تزیین کنید.

نکته :

در صورت تمایل می توانید باقیمانده خوراک را در فریزر نگهداری کنید و برای طعم بیشتر و بهتر می توانید به جای آب از عصاره مرغ استفاده کنید، اما به مقدار نمک غذا توجه کنید.

آبگوشت مرغ با لپه

 

 

مواد لازم برای (6-5 نفر):

 مرغ متوسط

 یک عدد

 لپه

 یک فنجان سرخالی

 پیاز متوسط

 یک عدد

 مغز لیمو عمانی

یک قاشق سوپخوری 

 آب گوجه فرنگی

 یک فنجان

 رب گوجه فرنگی

 یک قاشق سوپخوری

 سیب زمینی

 5 عدد

 نمک و فلفل

به مقدار لازم 

طرز تهیه :

مرغ را پس از پوست کندن چهار قسمت کرده و آن را سرخ کنید تا طلایی شود. پیاز را در روغن سرخ نمایید و لپه خیس داده شده را به پیاز اضافه کرده و لپه را هم کمی تفت دهید. مرغ سرخ شده را با 4 لیوان آب ، زردچوبه ، لپه و پیاز داغ با شعله ملایم بپزید. سپس مغز لیمو عمانی را به آبگوشت اضافه کنید.

در اواخر طبخ 5 تا 6 عدد سیب زمینى را پوست گرفته و با کمى نمک ، فلفل و زردچوبه به غذا اضافه می کنیم. بعد هم آب گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید.

کوکوی گردو

 

مواد لازم :

 گردوی چرخ شده

 250 گرم

 پیاز رنده شده

2 عدد متوسط 

 نعناع خشک

 یک قاشق مرباخوری

 تخم مرغ

 5 یا 6 عدد

روغن 

نصف فنجان

 نمک و فلفل

 به قدر دلخواه

طرز تهیه :

تخم مرغ ها را با نمک ، فلفل و نعناع خشک خوب به هم بزنید تا پف کند. پیاز را به آنها اضافه کنید و به هم بزنید. سپس گردو را اضافه کرده و خوب بهم بزنید. روغن را داغ کرده و مایع کوکو را در آن بریزید و شعله را ملایم کنید ، چون گردو خیلی زود می سوزد. بعد در ماهیتابه را بگذارید تا کوکو خودش را بگیرد. آن را برگردانید تا پشت کوکو هم کمی سرخ شود. چون این کوکو سریع روغن را جذب می کند، در حین سرخ شدن مجدداً کمی روغن اضافه کنید تا نسوزد. رنگ این کوکو قهوه ای تیره می شود.

کوکوی پیازچه

 

مواد لازم :

 پیازچه

 250 گرم

 زرشک

 2 قاشق سوپخوری

تخم مرغ 

 4 عدد

 روغن

 2 قاشق سوپخوری

طرز تهیه :

پیازچه ها را پس از پاک کردن و شستن خیلی ریز خرد کنید. زرشک را هم پس از پاک کردن و شستن روی پارچه خشک کرده و با کمی نمک و پیازچه خرد شده، مخلوط کنید. تخم مرغ ها را به مخلوط اضافه کنید و مایع کوکو را خوب به هم بزنید . روغن را داغ کنید و مایع کوکو را در آن بریزید. شعله را ملایم کرده و درب ماهیتابه را بگذارید تا کوکو خودش را بگیرد. کوکو را برگردانید تا روی بعدی آن هم کمی سرخ شود. سپس آن را به قطعات لوزی با مثلث بریده و در دیس بچینید