وبلاگ آموزشی پویاگستر

بهترین آموزش ها -کتب الکترونیک-اموزش آشپزی-آموزش فتوشاپ و ...

وبلاگ آموزشی پویاگستر

بهترین آموزش ها -کتب الکترونیک-اموزش آشپزی-آموزش فتوشاپ و ...

اینم طرز تهیه چندتا غذای ایرانی

آش دوغ

 

 

مواد لازم:

 برنج

 1 پیمانه سرخالی (150 گرم)

 تخم مرغ

  1 عدد کوچک

 دوغ پاستوریزه

 5-4 لیتر

 سبزی آش خرد شده (تره، سیر تازه همراه با برگ سیر، گشنیز)

  500 گرم

 گوشت چرخ کرده

 150 گرم

 پیاز رنده شده

  1 عدد متوسط

 نخود پخته شده

 1 لیوان سرخالی

 آرد برنج

 1 قاشق غذاخوری

 کره ی پاستوریزه

 50 گرم

 روغن مخصوص سرخ کردن

  4-3 قاشق غذاخوری

 نعنا خشک

 3-2 قاشق غذاخوری

 نمک و فلفل

 به مقدار لازم

روش تهیه:

ابتدا برنج شسته شده و تخم مرغ را در ظرف مناسبی بریزید و با چنگال هم بزنید ،تا تخم مرغ کاملاً با برنج مخلوط شود، در این هنگام دوغ را نیزاضافه کرده، وروی حرارت ملایم مرتب هم بزنید تا دوغ به جوش آید. درصورتی که مرتب هم نزنید، دوغ در هنگام جوش آمدن حالت بریده بریده پیدا می کند.

سپس گوشت، پیاز، مقداری نعنا خشک، نمک و فلفل را مخلوط کرده و از آن کوفته ریزه درست کرده و داخل دوغ جوشیده بریزید. پس از 2-1 جوش، سبزی و نخود را اضافه کنید تا مواد پخته شده و برنج کاملاً لعاب بیاندازد. برای لعاب بیش تر آش، آرد برنج را با 1 لیوان آب سرد حل کنید، وداخل آش بریزید تا آش کاملاً بجوشد. در نهایت نمک، فلفل و کره را داخل آش بریزید.

*برای تهیه نعناع داغ درظرف جداگانه ای روغن را گرم کنید، و نعناع را به آن اضافه کنید. سپس نعنا داغ را داخل آش بریزید و مقداری از نعنا داغ را پس از اینکه آش را در ظرف سرو ریختید، تزیین نمایید.

* باید توجه داشته باشید که دوغ و یا ماست زیاد چرب نباشد، زیرا آش کیفیت خوبی نخواهد داشت. در تهیه ی این آش می توانید از لوبیا سفید نیز استفاده کنید.

کوکو کدو سبز

 

 

مواد لازم:

 کدو سبز رنده شده

 450 گرم

 آرد گندم سبوس دار

 3 قاشق غذاخوری سرپر (75 گرم)

 تخم مرغ

 1 عدد

 روغن زیتون

 1 قاشق غذاخوری

 روغن مخصوص سرخ کردن

 به مقدار لازم

 نمک و فلفل

 به مقدار لازم

روش تهیه

کدو را در ظرف مناسبی ریخته، روی آن مقداری نمک بریزید و به مدت 1 ساعت کنار بگذارید. سپس در صافی ریخته تا آب اضافی آن خارج شود.سپس، آرد الک شده، زرده ی تخم مرغ، روغن زیتون و 3 قاشق غذاخوری آب را یا یکدیگر خوب مخلوط کنید.پس از اینکه مخلوط یکنواختی بدست آمد، کدو را به آن اضافه کنید. در انتها نیزسفیده ی تخم مرغ را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و به مخلوط بالا اضافه نمایید. در نهایت همه ی مواد را با هم مخلوط کنید.مایه کوکو را در روغن داغ بریزید و دو طرف کوکو را خوب در روغن سرخ کنید.

جوجه کباب

 

 

مواد لازم:

 جوجه درشت یا مرغ کوچک

 2عدد

 آبلیمو

 یک فنجان

 روغن زیتون یا روغن مایع

 یک فنجان

 فلفل دلمه ای ریز شده

 یک فنجان

 زعفران سائیده

  یک قاشق چایخوری

 پیاز ریز شده

 یک فنجان

 نمک و فلفل

 به قدر دلخواه

طرزتهیه:

ابتدا جوجه و یا مرغ را پاک کرده و پوست آنها را بر دارید و به قطعات کوچک تقسیم کنید.سپس در کاسه تقریباً بزرگی آبلیمو، روغن زیتون یا روغن مایع ، زعفران سائیده آب کرده ، نمک و فلفل ، فلفل دلمه ای خرد شده و پیاز خرد شده را را مخلوط کنید و قطعات مرغ را در این سس قرار دهید و مخلوط کنید. بگذارید چند ساعتی در حالی که روی ظرف کیسه محافظ کشیده اید، در یخچال بماند. بعد آن را به سیخ کشیده و روی آتش ملایم کباب کنید. در صورت تمایل سیخ های کباب را در فر اجاق قرار دهید و در حرارت 350 درجه مدت 25-20 دقیقه کباب کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد